Mammor och pappor?

Jag inser nu att jag skulle förberett mig bättre inför eventuella sjukdommar. Näsdroppar? Nässprej? Vad använder man på en 5 månaders bebis? Ska ner på apoteket strax för att fråga och handla. Jag tog över Billy till våran säng vid 2 i natt eftersom han var så tät och inte kunde sova. När han väl somnat har han snarkat, snörvlat och sovit oroligt. Jag som är så lättstörd på natten har inte sovit mycket alls.
Tur att Rikard började 11 idag. Han klev upp med Billy och kom in med fika på säng vid 10, så jag känner mig ganska pigg ändå.

Vi är så förskonad från för lite sömn eftersom Billy väldigt tidigt började sova hela nätter. Inte heller har han haft problem med magen eller så. Men de få ggr jag fått lite sömn pga av honom, så tänker jag på alla föräldrar till kolikbarn eller föräldrar till barn som vill äta flera ggr per natt. Jag förstår att man inte har så mycket att välja på just då, men vilka kämpar ni är! Sömnen betyder så mycket.

Mammor och pappor! Har ni något tips om vad jag bör ha från apoteket? Vad bör man ha hemma när man har en bebis?

Kommentarer
Postat av: Kattis

Köp en näsfrida. Kanon bra! Kram

2010-11-11 @ 12:42:32
Postat av: Karin

Höj upp huvudsidan av spjälsängen med böcker, fungerar bäst för Amanda iaf när hon är snuvig och ska sova (även hosta!), annars näsfrida vid extremfall! Hoppas han mår bättre nu.

2010-11-15 @ 15:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0