det glamorösa livet som mamma.

Klockan är 6.30 och jag är dötrött när jag hör mini börjar böka i sin säng. Önskar det gick att ignorera, men det går givetvis inte. Kliver upp, för att hämta honom och får det största tandlösa leendet till tack. Mammahjärta smälter och tröttheten är glömd.

Han äter och avslutar med att kräkas ned mig, sig själv och sängen.
Går till skötbord för att byta blöja, blir nedkissad. Inget märkvärdigt med det.
När han ändå är klar med kissandet får han ligga och lufta rumpan lite.
Han blir alldeles röd i ansiktet av ansträngningen av att bajsa ner sig själv, skötbordet och mig. 
Badar honom. Torkar, fixar och klär på honom.
Vid det här laget är jag så kissnödig så jag får springa in på toaletten. Väl klar, ser jag att det inte finns något toapapper...




 


Kommentarer
Postat av: Spiro

Hihi, snacka om man känner igen sig. Ibland var det lite väl mycket kroppsvätskor med i bilden..:o)

2010-09-08 @ 20:36:18
URL: http://spiromatic.se
Postat av: Elin Norberg

Jaa, fan tack =) bergen hade jag totalt glömt bort ;P

2010-09-09 @ 16:46:12
URL: http://www.elinnorberg.bloggagratis.se
Postat av: Karin

Och sen så får du ett leende och lyckan är total :-)

2010-09-09 @ 22:20:13
Postat av: Anonym

jaa...det där e såå typiskt. en gång då Theo spytt o kissat ner sig la jag han i badet....där han bajsade. Kul....not!:-(

2010-09-10 @ 07:26:19
Postat av: Sandra

Inte alltid semester att vara mammaledig :P

Men det är så värt det!

Får se vilken dag vi kan passa in ett möte, vill ju ser guldklimpen din och samtidigt visa upp min :D

2010-09-10 @ 16:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0