graviditetshysteri.

Jag är gravid i vecka 30 nu och inser att jag inte köpt en enda grej till bebisen. Jag har köpt några mammakläder, det är allt. Sen har vi i och för sig ärvt och fått låna saker av släkt och vänner.
Brukar inte vara ute på gravidforum och läsa, men idag har jag gjort det och inser hur hysterin råder för många.
Inför förlossningen oroar jag mig inte speciellt mycket, det kommer ju lösa sig. Och jag kommer ju vara i vana händer. Smärta räknar jag med. Jag är till och med beredd att ha så ont, så jag kanske misstänker att döden är nära, men jag är ändå inte orolig. Kvinnor har klarat av detta i alla tider utan alla moderna hjälpmedel vi nu har att tillgå. 

Men jag inser att jag snart måste börja med någon slags inköpslista inför förlossningen. En del saker måste man helt enkelt ha.

Kommentarer
Postat av: Spiro

Ja, vissa familjeforum är helt sjuka. Hänger på familjeliv en del och där finns många konstiga människor. Istället för tips om saker ni bör inhandla kan jag tipsa om saker som man faktiskt inte behöver från början, innan man lärt känna sin bebbes behov: bärsele/bärsjal (köpte båda, använt dessa kanske 10 ggr totalt), elektronisk barnvakt (totalt onödigt i en lägenhet, som jag antar att ni bor i?), amnings-bh (omöjligt att veta hur mkt bröna växer, använd en bekväm top första dagarna istället), kläder i storlek 50 (de passar typ 1 vecka, bättre med 56 och vika upp ärmarna istället)

2010-03-31 @ 17:36:58
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0